B O letter E McElman_071126_2018 letter E N !

woensdag 27 mei 2009

Ding 23

Het zit erop!
Ik begon met enige scepsis aan 23 dingen moet ik eerlijk bekennen. De eerste dingen leverden al behoorlijk wat frustratie en een behoorlijke hoofdpijn op.
We besloten om het in groepsverband verder op te gaan pakken omdat we dan ook veel van elkaar zouden kunnen leren. Dit bleek een schot in de roos.
Uiteindelijk heb ik toch wel het nodige geleerd. Je nam kennis van dingen waar je normaal gesproken niet mee in aanraking zou zijn gekomen.
Ik zou wat betreft de organisatie het anders aangepakt hebben. Meer in groepen werken en minder individueel. Voor de fanatieke computergebruikers misschien extra mogelijkheden bieden.
Door er concreet mee te werken pik je de dingen wel sneller op. Mijn favoriete dingen zijn:
LibraryThing, YouTube en Last.fm.
De cursus 23dingen was op sommige punten een echte eye-opener en de jeugd zal zich steeds meer op dergelijke zaken gaan richten,maar ik ben en blijf een warm voorstander van het boek.
In deze tijd waarin steeds meer kinderen met een taalachterstand de basisschool verlaten blijft het belangrijk om kinderen veel met boeken en voorlezen in aanraking te brengen. De computer kan een prima aanvulling zijn, maar er gaat niets boven een echt boek!
Tot slot wil ik Han en Ed bedanken voor hun ondersteuning, vooral in het begin was hun hulp heel welkom.

2 opmerkingen:

Jeanne zei

Proficiat duizendpoot!

Het boek is en blijft (gelukkig)zeker heel jonge kinderen boeien.

infogirl zei

Gefeliciteerd hoor: je hebt het prima gedaan.
Persoonlijk had ik het wel leuk gevonden als je wat meer "linkjes" in je berichten had geplaatst. Zoals in dit laatste stukje een linkje naar LibraryThing,
YouTube
en Last.fmZullen we het bij gelegenheid nog eens samen proberen ?