B O letter E McElman_071126_2018 letter E N !

woensdag 20 mei 2009

Ding 22

De samenvatting van Anita van Lierop gelezen. Gaf duidelijk aan wat de bedoeling is, maar of ik hier iets mee zal gaan doen betwijfel ik. Ik snap de intentie van bibliothecaris 2.0.
Het is duidelijk dat je moet kunnen achterhalen wat je gebruiker wil en waar hij behoefte aan heeft. Peuterspeelzaalleidsters en leerkrachten (onze belangrijkste doelgroep in dit geval) geven geen signalen af dat er op dit terrein behoeftes liggen.

In de praktijk betekent het dat wanneer je je aanmeldt voor bijv. groep jeugdbibliotheek, je daar ook actief aan moet deelnemen en moet reageren.

In de dagelijkse werksituatie ben ik al blij als ik mijn dagelijkse mail kan bijhouden en beantwoorden, laat staan dat ik in dergelijke groepen ook nog moet participeren.
Ook heb ik er niet voldoende affiniteit mee.
Ik merk dat het lezen van achtergrondinformatie/vakliteratuur/landelijke ontwikkelingen mij in de dagelijkse praktijk al niet meer lukt. Dus mijn conclusie is leuk en misschien zinvol, maar mijn prioriteit ligt echt ergens anders.
Om nog maar een leuke zin te citeren: "gooi geen roeiboten los als je niet van plan bent om te gaan roeien"!

Geen opmerkingen: